Tradycyjne Falafele

by - czerwca 27, 2017







Już na pierwszy rzut oka widać, że ciecierzyca była mielona w blenderze (da się? da), który przeszedł dzięki temu chrzest bojowy, ale nie w pełni wykonał swoje zadanie (był już wrzący, a ja dopiero teraz doczytałam w internetach, że maszynka do mięsa jest lepsza). Mimo wszystko efekt smakowo jest zadowalający, choć wymaga jeszcze ulepszenia.
Składniki:

  • 300 g suchej ciecierzycy, namoczonej przez noc w zimnej wodzie (spokojnie może się moczyć dłużej + naczynie musi być większe, ciecierzyca pęcznieje)
  • 1 mała cebulka
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki drobno posiekanej pietruszki oraz sól i pieprz do smaku.
Ciecierzycę odcedzamy, dodajemy cebulkę, czosnek, pietruszkę i przyprawiamy. Ja byłam oszczędna w przyprawach i stanowczo dodam ich dużo więcej następnym razem, aby falafele miały wyraźniejszy smak. Po „dokładnym” zmieleniu, wrzucałam ściśnięte kulki z masy na rozgrzany tłuszcz do głębokiego smażenia. Nie rozsypywały się 

Polecam ciepłe z sosem BBQ. Dobrze wchodzą podczas rankedów w LoLu.


You May Also Like

0 komentarze